måndag 29 januari 2018

Fork to fork; Tomatoes

Jag har ett favoritavsnitt av ett gammalt tv-program med Monty Don som heter Fork to Fork. Programserien är i fyra delar där han och hans fru visar hur de odlar, tar vara på skörd och tillagar grönsakerna. 

Sedan första gången jag såg avsnittet blev det mitt favoritprogram. Det var på den "gamla goda tiden" när jag såg på tv-program på faktisk tv-aparat. Sedan försökte jag hitta avsnittet på youtube i många år utan lycka och för något år sedan hittade jag den! Gissa om lyckan var total?!


Tänk om jag hade romantiserat och fabulerat hur bra det var? Ni vet, man förskönar och minns bättre än orginalet? Nja, jag behövde inte bli besviken, det var precis så bra som jag mindes. Favoritsnutten är när de rullar in skottkärran in köket full med tomater! Helt i min stil! 


Nu ska jag sluta snacka och låta er inspireras av Monty Don, tomater och faktiskt lite lök också! Håll till godo! //Bondjäntan

Fork to Fork ~ Tomatoes from Kromwell Gardens on Vimeo.


Tomatkärlek till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar